Snack plates, ketogeen en koolhydraatarm

Snack plates, ketogeen en koolhydraatarm

Voordat ik begon met het ketogeen/koolhydraatarm dieet tegen pmdd klachten, at ik graag brood(jes) voor de lunch. Iets dat sindsdien niet meer tot de opties behoorde, dus ik moest op zoek naar iets anders dat ik lekker vond. Ik besloot wat vaker een bordje met van alles te maken of zoals het ook wel genoemd wordt, een snack plate.

Je zult ongetwijfeld zelf wel een idee hebben waarmee je zo’n snack plate kunt vullen, maar een aantal voorbeelden krijgen is nooit mis toch. Ondanks dat de foto’s vrijwel geheel voor zich zullen spreken, zal ik hieronder toch even benoemen wat er allemaal te zien.

1. gekookte eieren met mayonaise en Frank’s red hot pepersaus, paranoten, amandelen, plakje oude kaas, aardbeien en komkommer met kruidenroomkaas

2. aardbeien, plak jonge kaas en komkommer met filet americain ‘carpaccio’

3. plakjes rosbief met zeezout, mayonaise en Frank’s red hot pepersaus, Amsterdamse uitjes, aardbeien, plak komijnekaas, avocado met zeezout, peper en Frank’s red hot pepersaus en daarnaast een reepje pure chocolade van het merk Cereal (is koolhydraatarm)

1. een “pannenkoek” van 1 ei, 30 gram zuivelsspread, theelepel bakpoeder, beetje kaneel en een paar druppels vanille van Greensweetstevia. Daarnaast lag er op mijn bord; Een plak oude kaas, salami gevuld met augurk, chorizoworst, paranoten en aardbeien.

2. een ei met mayonaise en pepersaus, paranoten, frambozen, plak oude kaas, avocado, 2 plakjes kipfilet gevuld met kruiden roomkaas en een Atkins wrap gevuld met kruidenroomkaas en flinterdunne plakjes komkommer

3. Atkins crackers met filet americain, 2 eieren met mayonaise, gerookte ham, komijnekaas, paranoten en komkommer

Mijn borden bevatten gemiddeld tussen de 700 en 800 calorieën. Ik eet tegenwoordig maar twee keer per dag, dus dit is voor mij een nette hoeveelheid. Qua koolhydraten probeer ik het op een dag uiterlijk tot 20 koolhydraten te houden. Vaak lukt dit en heel af en toe, zoals afgelopen zondag, zit ik er (flink) overheen. Dit blijkt tot nu toe geen probleem te zijn voor wat betreft de pmdd klachten. Ik probeer uiteraard niet te vaak zulke uitspattingen te hebben, want terug naar een leven met pmdd wil ik nooit meer.

Wil je trouwens meer updates zien v.w.b. mijn dieet, pmdd, het afvallen, dan kun je een kijkje nemen op mijn Instagram Happy & Healthier. Fijne woensdag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *